dimarts, 7 d’octubre del 2014

CREAR UNA APP DE CÀLCUL DE VELOCITAT



Si voleu crear una App per a mòbils de càlcul de velocitat us ofereixo els passos a seguir per fer-ho:


Haurem d'iniciar sessió amb un compte gmail clicant a "Create" (part superior dreta" i permetre a la pàgina web l'accés. Un cop fet, clicarem a l'opció "projects" (a dalt a l'esquerra) i pitjarem "create". A partir d'aquí podrem començar a crear la nostra App.



2- Començarem amb el disseny de la nostra App. Per començar haurem d'inserir un "TableArrengement" a la part superior esquerra del nostre "Screen1" (per fer-ho anirem a l'apartat "palette",part esquerra de la pantalla,clicarem al subapartat "layout" i allà trobarem l'opció (a l'imatge veureu que el "TableArrengement" està delimitat pel quadre verd a la part superior de l'Screen1,jo ja tinc la resta d'elements inserits,però no us avanceu i seguiu el tutorial!). Aquesta taula serveix perquè poguem posar altres elements uns al costat dels altres. En aquest cas en necessitem 3,per tant haurem de canviar la configuració del "TableArrengement". Hi clicarem damunt i s'obrirà a mà dreta una finestra d'opcions, on hem de posar que volem 3 columnes (columns) i 2 files (rows).









3- Un cop haguem inserit la taula haurem de posar diversos elements dins. Per començar inserirem dos "Label" (per trobar-los anirem a "Palette" i "User Interface"),un damunt de l'altre a la banda esquerra del "TableArrengement". Al primer "Label" hi posarem el nom "Indica espai",i al de sota "Indica temps". Com veureu,jo he anat reanomenant els elements,aquesta és una manera de recordar que són ja que,si és la primera vegada que utilitzem la pàgina,és possible que oblidem el funcionament de cada una de les coses inserides.








4- Seguidament inserirem un "TextBox" al costat de cada "Label". El "TextBox" servirà perquè l'usuari de la nostra aplicació pugui inserir el temps i l'espai.


5- Ara inserirem un "ListPicker" al costat de cada "TextBox",per tant,en tindrem dos. El "ListPicker" és un desplegable que ens ofereix les unitats de temps i espai. És molt important que dins de cada desplegable hi apareixin les unitats de mesura, per fer-ho haurem d'anar a la configuració del "ListPicker" i posar-hi les unitats separades per comes. També haurem de posar el nom del desplegable,que és el que es veurà abans de fer la selecció d'unitats.




El nom de cada TextBox serà segons les unitats que hi haguem escrit. En les unitats de mesura posarem el nom de "Unitats d'espai":


Al que hi hem posat les unitats de temps li posarem "Unitats de temps":



6- Finalment ens faltarà posar un "button" que li posarem "Calcular velocitat" i a sota un "Label" amb el nom de "El resultat és..". Després si volem podem canviar els colors,afegir una fotografia al disseny i canviar la visió de l'App. Per inserir una fotografia és important que abans la tinguem desada a l'ordinador i,si heu de fer publica l'app,que no tingui Copyright.


Si voleu també podeu posar-hi una icona a l'aplicació,que serà la que veureu al menú del vostre mòbil. Per fer-ho descarregueu una imatge (jo us recomano aquesta web i la mida d'imatge 48x48, en arxiu PNG: http://www.iconarchive.com/),cliquem a "Screen1" de la llista d'elements de la nostre App i a les opcions de la dreta trobarem "Icon",on hem de carregar l'imatge.

7- Continuarem amb la configuració del funcionament de la nostra App. Haurem de clicar al botó "Blocks".



8- Si heu arribat fins aquí, us insereixo una imatge del codi que heu de posar (IGUAL AL DE L'IMATGE!). Per fer-ho heu de clicar als elements de la part esquerra del menú i escollir les mateixes opcions que a l'imatge. No faig un tutorial detallat perquè és molt senzill. L'unica cosa que per afegir-la necessitareu unes altres opcions són els quadres roses,que també estan a la part esquerra de la pantalla amb el nom de "Text". 


Si no sabeu afegir més forats de trencaclosques al "Join" només heu de pitjar al botó blau del requadre i arrosegar el bloc "string" junt amb els altres.

9- Només falta desar l'App! Cliqueu a l'opció "Build",a la barra superior de la pàgina AppInventor  i simplement heu de decidir si desar l'APK o el codi QR. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada